Onko jo kuuden miljoonan näyttökerran rikkonut Porisuhdeneuvoja vuoden puheenaihe?
Porisuhdeneuvoja Luukkone niittää mainetta ja katselukertoja.
Täs nää Porin kaupungin mainokset sit ny o, toteaa Porisuhdeneuvoja Luukkone uudella videolla. Porisuhdeneuvoja-kampanjan ensimmäisen ja toisen kauden videoiden yhteenlasketut näyttökerrat ovat yli 6 miljoonaa pelkästään Porin kaupungin omissa kanavissa.
– Meillä on käynyt kesän aikana myös paljon matkailijoita, jotka ovat viitanneet reissullaan Porisuhteeseen ja esimerkiksi raaseporilaiset ovat olleet pilke silmäkulmassa liikkeellä.
– Pori ja Porisuhdeneuvoja ovat varmasti olleet puhutuimpia aiheita tänä vuonna kuntakentällä Suomessa. Videoiden näyttökerrat kaupungin omissa kanavissa ovat huikeita ja erilaisia artikkeleita aiheeseen liittyen on ollut mediassakin yli 100 kuluneen kevään ja kesän aikana. Ihmiset ovat jakaneet videoita ja sutkautuksia todella paljon somessa, ja erityisesti porilaistaustaiset ovat olleet aidosti ylpeitä kotiseudustaan. On tämä ollut mieletön matka, toteaa matkailu- ja markkinointiyksikön päällikkö Tiina Lehtonen.
Media on myös uutisoinut, että Porisuhdeneuvoja on houkutellut jo paluumuuttajiakin Poriin.
– Meillä on käynyt kesän aikana myös paljon matkailijoita, jotka ovat viitanneet reissullaan Porisuhteeseen ja esimerkiksi raaseporilaiset ovat olleet pilke silmäkulmassa liikkeellä. Halusimme kampanjan avulla porilaisille ominaisella tavalla tuoda kaupunkia esille ja siinä olemme onnistuneet, sanoo viestintä- ja markkinointisuunnittelija Marika Virtanen.
Porisuhdeneuvojasta tuli some-hitti helmikuussa 2022. Suuri suosio aiheutti painetta luoda myös jatkoa. Porisuhdeneuvoja saikin oman The Porisuhdeneuvoja Show:n kesäkuussa. Ensimmäinen kausi perustui Porisuhteen eri muotoihin ja toinen kausi Porisuhteen tukipilareihin. Tukipilarit juontavat juurensa kaupungin uuden strategian arvoista ja ajatusmaailmasta.
– Toisella kaudella revittelimme vielä vähän lisää ja testasimme huumorin rajoja, mutta suosio on silti ollut huimaa ja palaute positiivista. Arvelimme jo etukäteen, että samoihin videonäyttökertoihin emme varmasti pääse kuin ensimmäisellä kaudella, mutta silti uusi kausi saavutti jopa yli kaksi miljoonaa näyttökertaa. Kauden jaksoista varsinkin välittäminen ja onnellisuus ovat olleet suosittuja, sanoo Lehtonen.
Porisuhdeneuvojan pitkät videot on nyt kaikki julkaistu, eikä uusia videoita näillä näkymin tehdä. Tulevaisuudessakin kaupungin arvot rakkaus, rohkeus ja avoimuus tulevat näkymään markkinoinnissa.
– Rakkaus ja Porisuhteet eivät katoa mihinkään, vaan ne kulkevat tavalla tai toisella mukana myös tulevaisuuden markkinointiteoissa. Rohkea Porisuhdeneuvoja-kampanja on osoittanut, että valitsemamme polku on erittäin onnistunut, sanoo Lehtonen.
– Seuraavaksi keskitymme muihin rakkaudentäyteisiin tekoihin. Tulemme esimerkiksi keräämään porilaisilta ajatuksia siitä, millaisia rakkaustekoja kaupungin pitäisi jatkossa toteuttaa ja tietenkin vinkkejä toimivan porisuhteen ylläpitämiseksi, jatkaa Virtanen.